Strikkeorakelet / The Knitting Oracle

mandag 4. november 2013


GUTTEBUNAD FRA BESTEMOR
Bunaden var lillebrors dåpsgave fra bestemor. Det er med kyndig hånd og lang erfaring hun har strikket denne. Bunaden er en enkel, stilren og klassisk variant, med tradisjonelt snitt og vakre detaljer. Kronen på verket er søljen fra Sylvsmidja.

Igjen et arbeid jeg ikke kan ta på meg æren for her altså. Men jeg jobber med å bygge opp tålmodigheten til å strikke en bunad til storesøster (Hun har vokst ut av den bestemor strikket til hennes dåp). Da henter jeg motivasjon og inspirasjon fra min læremester; mamma!

Str - 1 år / Garn - Lanett Babyull fra Sandnes Garn
-
NAN'S TRADITIONAL NORWEGIAN COSTUME
My mother made this for my little boy's christening. A classic and traditional suit for little boys made with competent and experienced hands.

Again, a work that is not mine, but I use it to gather inspiration and motivation to make his older sister a traditional Norwegian dress. So I look to my knitting mentor; my mother.

Size - 1 year / Yarn - Lanett Baby Wool by Sandnes Garn

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar