Inspo: Charlott Pettersen

søndag 29. desember 2013



DEN STORE GUTTESTRIKKEBOKA 
Forfatteren bak denne boken kjemper for gutteklær. For det kan vel sies å være noe tynt innenfor denne strikkekategorien... Og jeg kjenner meg jo igjen; Da en liten jente tok til å vokse i mammas liv kastet jeg meg over strikketøyet. Hullemønster, kjoler, cardigans og blondekanter ble produsert på høygir. Det ene nusselige, rosa mønsteroppskriften tok den andre, og siden har hun aldri manglet noe. 

Lillebror, derimot, kunne jo liksom bare gå med bukser.. Og det kan vel innrømmes at rettstrikkede bukser ikke er det mest givende av prosjekter. Men Charlott Pettersen har inspirert meg til å tenke litt anderledes ifht gutteklær. De nostalgiske plaggene i denne boken har fått en moderne vri. De lyse, delikate bildene skaper strikkelyst, i tillegg vanker det stylingtips for selv den mest håpløse guttemamma. 
-
KNITTING FOR BOYS
The author behind this book is promoting boys' knit. This category is for some reason pretty slender to say the least. Charlott Pettersen has inspired me to think different when it comes down to how to dress our baby boy. It doesn't always have to be boring stockinette stiched trousers. These nostalgic garments have a modern twist to them. The light, delicate photos will inspire you to knit, and in between there are styling tips for even the most hopeless of moms.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar